Ürün iade istekleri 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri esas alınarak aşağıdaki kriterler dâhilinde yapılmaktadır.
Kanunen İnternetten yapılan (anlık teslim edilebilir/indirilebilir) satışlarda (mesafeli sözleşmeler ile satışlarda) tüketicilerin teslim aldığı tarihten itibaren cayma hakkı kapsamında 14 gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiç bir gerekçe göstermeksizin malı reddederek ürünü iade hakkı mevcuttur. İade durumunda İnternet mağazacılık kanalımıza ait iade adresine kargo gönderimi yapılmalıdır.
Kargo ile ürün iadesi yapabilirsiniz.
Ürünlerinizin orijinal ambalajlarında, etiketli, eksiksiz (aksesuar, kablo v.b. parçaları ile) ve kullanılmamış ve ambalajı açılmamış olarak iade edilmesi gereklidir.
Sipariş ile birlikte gönderilen bir promosyon ya da ücretsiz ürün varsa geri gönderilmelidir.
Cayma Hakkı Olmayan Ürünler
ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar ve telefon sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir.
Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
Kulak İçi Kulaklık kategorisindeki ürünler 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili maddeleri gereğince düzenlemiş Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğindeki; sağlık veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallara ilişkin sözleşmeler kapsamında olduğundan 14 (on dört) günlük Cayma Hakkı kapsamında değildir.
Aldığım Ürünü Nasıl İade Edebilirim?
İade hakkından faydalanabilmeniz için; yapılan satışın 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun Kapsamına giren bir satım sözleşmesine dayanması; iadenin, satın alınan ürünün ambalajı açılmadan, tahrip edilmeden, bozulmadan ve ürün kullanılmadan teslim tarihinden itibaren (14) günlük süre içinde gerçekleştirilmesi gereklidir.
Ürünün kutusu üzerindeki, ithalatçı veya üretici firma tarafından yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, vakumlu veya jelatinli ambalajın açılması, tekrar satılabilirlik özelliklerinin kaybedilmiş olması durumlarında, iade talepleri kabul edilmemektedir. ALICI, ürünü kendisine teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle yükümlüdür. Bütün standart aksesuarları hasarsız ve tam olarak orijinal paketleri ile birlikte gönderilmelidir.
İade işlemlerinin gerçekleşmesi için öncelikli olarak aşağıdaki Mail Adresine mail göndermeniz gerekmektedir. Mail ile bilgi verilmeden yapılacak iade talepleri kabul edilmeyecektir. Bu hakkın kullanılması halinde, size veya 3. kişiye teslim edilen ürüne ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur.
İade hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli size iade edilir ve 20 günlük süre içinde ürün iade alınır.
İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden ( ürün birim fiyatı + KDV şeklinde) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
İadenizi teslim aldığınız kargo şirketi ile gönderebilirsiniz. Kargonuzu gönderdikten sonra, gerekli olması halinde, gönderi kodunu paylaşmanız istenebilir. Lütfen kargo gönderi numarasını saklayınız.
İade kargonuz Bize ulaştıktan sonra size bir bilgi maili gönderiyor ve ürün bedelini ödemeyi yaptığınız kredi kartınıza iade ediyoruz. İadenizin ekstrenize yansıma süresi bankanıza bağlı olarak değişiklik göstermektedir.
İade ve Değişim hakkında daha fazla bilgi almak için bize yazabilirsiniz:
Mail: info@etiget.com